پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251236
تحولات مثبت در مذاکرات وين، انتظارات ما را برآورده نمي‌سازد
تاریخ انتشار : 1400/11/17 08:32:13
نمایش : 1034
وزير امور خارجه ايران در رايزني تلفني با جوزف بورل مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با تاکيد براينکه ما با قاطعيت و صراحت به دنبال توافق خوب هستيم، گفت: تحولات مثبت در مذاکرات وين رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمي‌سازد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بورل مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وين در تماس تلفني با اميرعبداللهيان وزير امور خارجه ايران درخصوص روند مذاکرات جاري وين گفت وگو و رايزني کرد.

وي با اشاره به اينکه هم اکنون مذاکرات در برهه زماني مهمي قرار دارد، اظهار کرد: انتظار اين است همه طرف‌ها با يک دستور کار مشخص و در راستاي رسيدن به توافق به وين بيايند و آماده اتخاذ تصميم‌هاي سياسي باشند. 

اميرعبداللهيان نيز در اين‌گفت وگوي تلفني ضمن تشکر از تلاش‌هاي جوزف بورل، انريکه مورا و اتحاديه اروپا در جهت هماهنگ کردن مذاکرات گفت، از زمان گفت وگوي پيشين برخي تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده است اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمي‌سازد.

رئيس دستگاه ديپلماسي تصريح کرد، ما با قاطعيت و صراحت به دنبال توافق خوب هستيم اما با همين صراحت و قاطعيت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملي خود تاکيد داريم.

وزير امورخارجه ايران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار کرد: متاسفانه برجام در سال‌هاي اخير منافع اقتصادي براي ايران نداشته است. ما تنها در صورتي به يک توافق خوب مي رسيم که تامين کننده منافع اقتصادي ما به صورت پايدار و قابل اتکاء باشد.

اميرعبداللهيان در پايان بار ديگر خاطرنشان کرد ايران براي رسيدن به يک توافق خوب مصمم است و در اين راستا با اتحاديه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام در ارتباط مستمر و نزديک خواهد بود.

به گزارش ايرنا، دبير شوراي عالي امنيت ملي روز شنبه انتفاع اقتصادي واقعي و موثر ايران را شرط لازم شکل‌گيري توافق عنوان کرد و گفت: نمايش رفع تحريم اقدامي سازنده تلقي نمي‌شود.

دريابان علي شمخاني در حساب کاربري خود در توييتر نوشت: انتفاع اقتصادي واقعي، موثر و قابل راستي‌آزمايي ايران، شرط لازم براي شکل‌گيري توافق است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي تاکيد کرد: نمايش رفع تحريم اقدامي سازنده تلقي نمي‌شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html